Lägg till Anställd

Ändrad den Ons, 5 nov. vid 10:35 F.M.

Steg-för-steg-guide


 

1. Välj alternativet Register i huvudmenyn


2. Klicka på Anställda i undermenyn


3. Klicka på Lägg till anställd


4. Fyll i önskad information, fält märkta med * är obligatoriska


OBS! För att lönefilsexporten ska fungera korrekt behöver även följande fält vara ifyllda:

- Personnummer
- Anställningsnummer (samma som ni använder i ert lönesystem)



5. Skapa ett lösenord på två olika sätt:

  1. Använd det autogenererade lösenordet som är förifyllt
  2. Skapa ett eget lösenord. Detta gör du genom att radera det förifyllda lösenordet, ange ett eget och därefter klicka på Skapa lösenord.


6. Klicka på Spara. Du får då alternativet att skicka lösenordet till den anställde via sms/mail.


7. Under den anställdes profilsida kan du sedan justera behörigheter, notiser samt lägga in ett schema och ev. certifikat. 








Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov